Institution
Shriners Hospitals for Children - Galveston
Healthcare•Galveston, Texas, United States•
About: Shriners Hospitals for Children - Galveston is a healthcare organization based out in Galveston, Texas, United States. It is known for research contribution in the topics: Burn injury & Lean body mass. The organization has 249 authors who have published 420 publications receiving 15311 citations.
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TL;DR: Eine funktionierende Handmotorik ist im taglichen Leben and in der Arbeitswelt unverzichtbar, anderswo bei schwerer Handverbrennung die Wiedereingliederung in Alltag and Berufsleben angestrebt werden.
Abstract: Eine funktionierende Handmotorik ist im taglichen Leben und in der Arbeitswelt
unverzichtbar. Selbst kleinere Verbrennungen konnen selbige entweder direkt oder
durch Narbenbildung wesentlich einschranken. Erhalt und Wiederherstellung der
Handfunktion sind essenziell fur das korperliche und seelische Wohlbefinden von
Verbrennungspatienten, zumal eine Einschrankung zu sozialer Isolation und
Berufsunfahigkeit fuhren kann. Obwohl eine Hand nur 3 % der gesamten
Korperoberflache reprasentiert, werden Handverbrennungen als schwere Verbrennung
eingestuft und zahlen zu den primaren Indikationen zur Behandlung in einem
Verbrennungszentrum. Bei mehr als 80 % aller schweren Verbrennungen sind die
Hande beteiligt und zahlen somit zu den am haufigsten betroffenen
Korperregionen. Unabhangig von der Schwere der gesamten Verbrennung ist den
Handen hochste Prioritat beizumessen. Weiterentwicklungen in der Akut- und Langzeitbehandlung von Brandverletzungen der
Hand sollten zum Ziel haben, eine langfristige Verbesserung der funktionellen
und asthetischen Ergebnisse zu erlangen. Zudem soll auch bei schwerer
Handverbrennung die Wiedereingliederung in Alltag und Berufsleben angestrebt
werden. Der Zweck dieser Ubersichtsarbeit ist es, die aktuelle Forschung auf dem
Gebiet der Handverbrennung aufzuzeigen und Teilbereiche zu identifizieren, in
denen in Zukunft intensivere Forschung betrieben werden sollte. Wir fassen in
dieser Arbeit relevante Original- und Ubersichtsarbeiten der letzten Jahre auf
dem Gebiet der Handverbrennung zusammen. Neuheiten zu Akutbehandlung,
Nachbehandlung, Rekonstruktion, der Verletzung durch E-Zigaretten sowie zur
Funktionsbeurteilung werden vorgestellt und in Kontext zu bewahrten Methoden
gestellt. Die Problematik mangelnder Forschungsprojekte und potenzielle
Forschungsideen werden aufgezeigt.
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TL;DR: Vascularized composite allotransplantation performed for burn reconstruction was found to be associated with a greater risk of 1-year mortality and nearly twice the number of episodes of acute rejection.
Abstract: Vascularized composite allotransplantation has been successfully employed for burn reconstruction since 2003. However, its safety in this population has been questioned due to high levels of alloimmunization from burn care related tissue exposures. To investigate this, a systematic review of vascularized composite allotransplantations employed for burn reconstruction was conducted, evaluating literature from January 2000 to September 2019. Articles containing vascularized composite allotransplantation, composite tissue allotransplantation, and burn reconstructive surgery were included; articles without published outcomes were excluded. Observational meta-analysis of pooled mortality and acute rejection episodes relative to allograft type (face versus extremity) and reconstruction type (burn versus non-burn) was performed. Twenty-four of the 63 identified articles met criteria for inclusion, with 5 more articles added after secondary review. To date, 152 allotransplantations have been performed in 117 patients: 45 face transplants and 107 extremity transplants. Of these, 34 (22%) were performed for burn reconstruction in 25 patients (21%) with an overall higher 1-year mortality rate (12.0% versus 1.1%, P = 0.030). Of these deaths, 75% received 3 or more simultaneous allografts. Additionally, more episodes of acute rejection occurred compared to non-burn patients (4.4 versus 2.4, P = 0.035). Vascularized composite allotransplantation performed for burn reconstruction was found to be associated with a greater risk of 1-year mortality and nearly twice the number of episodes of acute rejection. Future studies should seek to identify unique risk factors of burn patients undergoing this operation and evaluate the relationship between antigenic burden and surgical outcomes.
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TL;DR: Both fresh or frozen ovine OCS were rejected within 10 days that mimics CS rejection time in humans (∼8.4 days), suggesting that ovine model of burn wound grafted with OCS can successfully be used in burn wound research mimicking clinical scenario.
Authors
Showing all 250 results
Name | H-index | Papers | Citations |
---|---|---|---|
Robert R. Wolfe | 124 | 566 | 54000 |
Csaba Szabó | 123 | 958 | 61791 |
David N. Herndon | 108 | 1227 | 54888 |
Steven E. Wolf | 74 | 419 | 21329 |
Blake B. Rasmussen | 65 | 152 | 18951 |
Marc G. Jeschke | 64 | 174 | 13903 |
Daniel L. Traber | 62 | 629 | 14801 |
Nicole S. Gibran | 60 | 273 | 14304 |
Donald S. Prough | 58 | 508 | 11644 |
David L. Chinkes | 56 | 151 | 11871 |
Labros S. Sidossis | 53 | 224 | 11636 |
Robert E. Barrow | 51 | 130 | 7114 |
Ashok K. Chopra | 49 | 199 | 7568 |
James A. Carson | 49 | 157 | 7554 |
Celeste C. Finnerty | 48 | 172 | 10647 |